Všeobecné obchodní podmínky MH travel
Vzájemný poměr mezi účastníkem pobytu (jednotlivcem i kolektivem) a cestovní agenturou MH,s.r.o. MH- travel, (dále jen Cestovní agentura nebo CA), je řízen ustanoveními občanského zákoníku a dále upraven níže uvedenými podmínkami.
Účastníci pobytů
Služby Cestovní agentury jsou poskytovány bez omezení všem zákazníkům starším 18 let. Děti do 15 let se mohou zúčastnit pobytu pouze v doprovodu odpovědné osoby starší 18 let. Osoby ve věku mezi 15. a 18. rokem se mohou zúčastnit pobytu se souhlasem zákonného zástupce, i když se tento pobytu nezúčastní.
Vznik smluvních vztahů
Obchodní, smluvní vztah mezi Cestovní agenturou a zákazníkem vznikne na základě vzájemné smlouvy. U jednotlivce vzniká smluvní vztah předáním řádně vyplněné „ Cestovní smlouvy – přihlášky“, jejím převzetím a potvrzením CA. U kolektivů, předáním písemné objednávky a jejím následným potvrzením ze strany Cestovní agentury.
Cena pobytů a jejich úhrada
1) Ceny pobytů pořádaných CA, jsou cenami sjednanými dohodou mezi Cestovní agenturou a zákazníkem.
2) Pokud, v době od podání přihlášky do dne započetí pobytu dojde ke změnám, které se projeví ve výši ceny, je CA povinna toto neprodleně zákazníkovi oznámit. Pokud se jedná o zvýšení o více než 10 %, má zákazník právo od dříve uzavřené smlouvy odstoupit a to písemnou formou, aniž by mu vznikla povinnost úhrady storno poplatků. Při zvýšení ceny do 10 % se zákazník zavazuje tento rozdíl uhradit. S jakýmkoli zvýšením dříve sjednané ceny však musí být zákazník seznámen.
3) Cena zahrnuje služby, které jsou pro každý pobyt, taxativně vyjmenovány. Pokud není možno z naléhavých důvodů dodržet stanovený program a zajistit služby zahrnuté v ceně, je Cestovní agentura povinna postupovat takto:
- seznámit s tím zákazníka
- zajistit program a služby srovnatelné s původním rozpisem nebo
- upravit cenu pobytu, příp. vrátit poměrnou část již zaplacené ceny pobytu.
Práva a povinnosti zákazníka
1) Zákazník má právo zejména: - vyžadovat poskytnutí služeb taxativně uvedených pro každý jednotlivý pobyt - požadovat na místě odstranění eventuálních závad deklarovaných služeb. V případě, že tyto závady nelze na místě odstranit, uplatnit reklamaci nejpozději do 3 měsíců po skončení poskytovaných služeb.
- být seznámen se všemi případnými změnami v programu, rozsahu služeb a ceně pobytu - kdykoliv před započetím pobytu ovšem za dodržení stornovacích podmínek, odstoupit od smlouvy
2) Zákazník musí dodržovat zejména tyto povinnosti:
- zaplatit Cestovní agentuře sjednanou cenu nebo její zálohu a doplatek, dle pokynů CA. V případě, že tak neučiní, neobdrží cestovní doklady a účast na zpobytu mu bude znemožněna.
- poskytnout Cestovní agentuře nezbytnou součinnost, která je zapotřebí k zajištění služeb
- zajistit si platný cestovní doklad ( cestovní pas ) a další formality, které nejsou zajišťovány CA.
- řídit se informačními materiály, které upřesňují konkrétní podmínky pobytu a ústními pokyny stálého zástupce ( delegáta ) v místě pobytu. V případě závažného porušení právních předpisů ČR nebo navštíveného státu, kterého se zákazník dopustil v době konání pobytu a dojde-li tím k nevyužití všech avizovaných služeb, ztrácí tento jakýkoliv nárok na jejich kompenzaci.
Stornovací podmínky
1) Klient ( zákazník ) má právo kdykoliv před započetím pobytu odstoupit od smlouvy o účasti, písemným oznámením Cestovní agentuře. Zrušení smlouvy nastává okamžikem převzetí tohoto písemného oznámení.
2) Při odstoupení od smlouvy je zákazník povinen Cestovní agentuře zaplatit storno poplatky ve výši:
10 % z ceny sjednaných služeb, nejméně však 500,- Kč, pokud dojde ke zrušení dříve než 30 dnů před datem odjezdu (pobytu )
20 % z ceny sjednaných služeb, pokud dojde ke zrušení smlouvy mezi 30. a 14. dnem včetně, před datem odjezdu ( pobytu)
50 % z ceny sjednaných služeb, pokud dojde ke zrušení smlouvy mezi 13. a 7. dnem včetně, před datem odjezdu ( pobytu )
80 % z ceny sjednaných služeb, pokud dojde ke zrušení smlouvy mezi 6. a 3. dnem včetně, před datem odjezdu ( pobytu )
100 % z ceny sjednaných služeb, pokud dojde ke zrušení smlouvy posledních 48 hodin před datem odjezdu (pobytu) nebo nedostaví-li se zákazník k odjezdu, případně porušením pasových, celních, devizových, či jiných zákonů a předpisů.
Pojištění
Ceny pobytů jsou , pokud není v propagačním prospektu uvedeno jinak, kalkulovány bez pojištění. Toto je možné sjednat v Cestovní agentuře, případně u jakéhokoliv pojišťovacího ústavu. Je možno sjednat pojištění i případného zrušení pobytu. V každém případě je zákazník povinen si zajistit cestovní pojištění pro daný zájezd, pobyt a prokázat se jím pracovníkům Cestovní agentury při převzetí cestovních cenin ( voucherů, jízdenek, letenek apod. ) V případě, že se klient neprokáže uzavřenou pojistkou, nebudou mu vydány cestovní doklady a bude to považováno za porušení všeobecných podmínek Cestovní agentury včetně ztráty nároku na vrácení zaplacených úhrad.
Zpracování osobních údajů zákazníka (GDPR)
- Zákazník bere na vědomí, že MH travel (dále jen CA) je oprávněna za účelem plnění zákonných povinností zpracovávat jeho osobní údaje v rozsahu zejména: jméno, příjmení, datum narození, bydliště, emailová a doručovací adresa, telefon. Všechny osobní údaje budou uloženy pouze po dobu stanovenou zákonem, případně po dobu nezbytně nutnou.
- Zákazníkem udělený souhlas platí přiměřeně i ve vztahu k osobám, v jejichž prospěch smlouvu o cestovní službě uzavřel (spolucestující), a tím, že zákazník uzavřel smlouvu ocestovní službě prohlašuje, že je oprávněn souhlasy za spolucestující osoby udělit, a to ať už na základě smluvního či jiného zastoupení.
- Osobní údaje zákazníka budou zpracovány automatizovaně v rámci elektronické databáze ale I manuálně v listinné podobě.
- CA bude v nezbytném rozsahu předávat osobní údaje zákazníka též třetím osobám za účelem poskytnutí sjednané služby (ubytovatelé, dopravní společnosti, delegáti, pojišťovna zajišťující cestovní pojištění).
- Zákazník bere na vědomí, že jeho osobní údaje mohou být předávány I třetím osobám pro účely stanovené zákonem (policie ČR, soudy). a to v rozsahu a za podmínek stanovených obecně závaznými právními předpisy.
- Pokud je zájezd mimo země EU, i zde jsou do ubytovacího zařízení předány údaje v nezbytně nutném rozsahu.
- Zákazník má právo požadovat od CA přístup k osobním údajům týkajícím se jeho osoby, jejich opravu nebo výmaz, popř. může požadovat omezení zpracování svých osobních údajů, vznášet námitky proti zpracování osobních údajů, jakož i práva na přenositelnost údajů.
- Zákazník má právo požadovat, aby CA omezila zpracování jeho osobních údajů, pokud (i) zákazník popírá přesnost svých osobních údajů, a to na dobu potřebnou k tomu, aby správce ověřil přesnost jeho osobních údajů; (ii) zpracování jeho osobních údajů bylo protiprávní, ale nepožádá o výmaz osobních údajů, ale o omezení jejich použití; (iii) CA již nepotřebuje jeho osobní údaje pro účely zpracování, ale zákazník je požaduje pro určení, výkon nebo obhajobu svých nároků; nebo (iv) zákazník vznesl námitku proti zpracování svých osobních údajů, a to do doby než bude ověřeno, zda oprávněné důvody CA převažují nad oprávněnými důvody zákazníka. Pokud bylo omezeno zpracování osobních údajů zákazníka, mohou být jeho údaje zpracovány, s výjimkou uložení, pouze s jeho souhlasem.
- Zákazník má právo podat stížnost u dozorového orgánu, kterým je Úřad pro ochranu osobních údajů.
- Zákazník má právo požádat CA o poskytnutí informace o zpracování osobních údajů. Následující informace budou zákazníkovi poskytnuta bez zbytečného odkladu ve strukturovaném, běžně používaném a strojově čitelném formátu: (i) účel zpracování; (ii) kategorie osobních údajů, které zpracovává, (iii) příjemci nebo kategorie příjemců, kterým jeho osobní údaje byly nebo budou zpřístupněny; (iv) plánovaná doba, po kterou budou jeho osobní údaje uloženy, nebo není-li ji možné určit, kritéria použitá ke stanovení této doby; (v) existence práva požadovat od správce opravu nebo výmaz osobních údajů týkajících se zákazníka nebo omezení jejich zpracování a vznést námitku proti tomuto zpracování; (vi) právo podat stížnost u dozorového úřadu; (vii) skutečnost, že dochází k automatizovanému rozhodování, včetně profilování. • Za poskytnutí informace je MH travel oprávněn požadovat přiměřenou úhradu nepřevyšující náklady nezbytné na poskytnutí informace. Dotazy ohledně zpracování osobních údajů mohou zákazníci adresovat na emailovou adresu info@mhtravel.cz
Závěrečná ustanovení
Tyto „Všeobecné podmínky„ vstupují v platnost 22. 5. 2019 a trvají do odvolání ze strany cestovní agentury.